Cross-border e-commerce, czyli transgraniczny handel elektroniczny, to niewątpliwie przyszłość światowego biznesu. Rynek globalnego handlu elektronicznego, w którym kupujący i sprzedawca mogą znajdować się w dwóch różnych miejscach na świecie, używać różnych walut i języków, rośnie o 20% każdego roku. Jeszcze 5 lat temu miał wartość ok. 1 biliona USD. Teraz jest to ponad 3 biliony USD, a za 3 lata może to być ponad 5 bilionów USD. Polscy przedsiębiorcy są coraz bardziej zainteresowani tą formą dotarcia do konsumenta globalnego, zwiększania przychodów oraz budowania międzynarodowej marki.
„Cyfrowy eksport to najszybciej rozwijający się segment handlu. Polskie przedsiębiorstwa już dostrzegają możliwości, jakie stwarza internet, a z naszych badań wynika, że drzemie w nim potencjał na 80 mld zł dodatkowych przychodów ze sprzedaży rocznie w skali polskiej gospodarki. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii wraz z partnerami, Izbą Gospodarki Elektronicznej, PARP, PAIH i wieloma innymi, tworzy system ułatwiania przedsiębiorcom transgranicznej sprzedaży przez internet, m.in. poprzez udostępnianie informacji i wiedzy czy niwelowanie barier ograniczających i osłabiających tą sprzedaż” – zapewnia Minister Przedsiębiorczości i Technologii, Jadwiga Emilewicz.
Uczestnicy konferencji mogą zdobyć niezbędną wiedzę z zakresu wymogów prawno-podatkowych, potrzeb konsumenta na rynkach zagranicznych, kwestii logistycznych oraz odprawy celnej. Przedstawimy również wyniki raportu „Cyfrowy eksport – szanse i perspektywy dla polskich przedsiębiorstw” opracowanego na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii przez PwC, przy wsparciu merytorycznym e-Izby.
,,Polscy przedsiębiorcy prowadzący działalność w Internecie już na etapie budowania strategii swojego e-commerce powinni myśleć globalnie i mieć w założeniu sprzedaż do klienta zagranicznego. E-commerce nie zna granic, a sprzedaż na rynku globalnym pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców oraz nawiązania nowych relacji biznesowych. Izba Gospodarki Elektronicznej, jako organizacja prężnie działająca w obszarze rozwoju e-commerce, wspiera przedsiębiorstwa w internetowej sprzedaży zagranicznej’’– Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Wydarzenie skierowane jest do firm eksportujących tradycyjnie, producentów, MŚP planujących działalność online, e-sklepów działających dotychczas tylko w Polsce oraz firm logistycznych.
Jednocześnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii w formie przygotowania do konferencji udostępnia Państwu obszerny raport na temat potencjału i wyzwań w prowadzeniu internetowego handlu transgranicznego. Raport jest dostępny na stronie: https://www.trade.gov.pl/pl/niezbednik-eksportera/303217,eksport-przez-internet-raport-dla-przedsiebiorc-ow.html
powrót