Pragniemy poinformować, że oddział Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Wielkiej Brytanii podjął inicjatywę skoordynowania polskiej obecności na największych brytyjskich targach dotyczących branży budowlanej, które odbędą się w dniach 8-10 października 2019 r. na terenach wystawowych NEC w Birmingham: https://www.ukconstructionweek.com/#/
Ubiegłoroczna edycja wydarzenia przyciągnęła ponad 650 wystawców z całego świata prezentujących ponad 10 tys. produktów i usług, oraz rekordową ilość 34 tys. odwiedzających, przede wszystkim potencjalnych klientów z branży. Hale wystawowe odwiedziło:
– 7651 przedstawicieli branży deweloperskiej, włączywszy Barratt Developments, Taylor Wimpey, Persimmon, Berkeley, Bellway, Redrow, Bloor homes, Galliford Try, Bovis Homes, Hill, Morris Homes, Keepmoat, Kier Group;
– 3,834 osoby reprezentujące generalnych wykonawców, jak Skanska, BAM Nuttall, Laing O’Rourke, Morgan Sindall, Galliford Try, Balfour Beatty, MACE, Keepmoat, Lendlease ISG, Sir Robert McAlpine, Kier, Interserve, Amey, oraz Multiplex;
– 3,771 czołowych architektów, m.in. z firm Zaha Hadid Architects, dMM, Grimshaw, Arup, Fosters & Partners, BDP, Atkins, Capita;
– 3,092 reprezentantów głównych dystrybutorów, a wśród nich Travis Perkins, Selco, Tradepoint, MKM, Screwfix, Jewsons, Grafton, EH Smith, Huws Gray, Gibbs & Dandy;
– 2,732 przedstawicieli władz lokalnych, rządu centralnego, instytucji medycznych oraz pracowników lotnisk
– 1,872 specjalistów z branży edukacyjnej
Z analiz wynika, że 80% z nich stanowiły osoby posiadające zdolność do podejmowania decyzji zakupowych (właściciel, CEO, dyrektor). Szacowany potencjał finansowy transakcji omawianych podczas targów to ponad 50 mld GBP.
UKCW składa się z 8 sekcji tematycznych: Budownictwo; Technologie Budowlane; Projekty Infrastrukturalne; Energetyka + Ogrzewanie, Wentylacja i Klimatyzacja (HVAC); Powierzchnie i Materiały; Konstrukcje Drewniane (8-10 października) oraz nowo uruchomione powierzchnie pod nazwą Technologie z Wykorzystaniem Betonu (Concrete Expo 8-9 października) i Grand Design Live (9-10 października, poświęcona wyposażeniu i wykończeniu domów).
Naszym celem jest zaprezentowanie jak największej ilości firm z Kraju pod wspólnym szyldem „Made in Poland”. Uważamy, że zwiększona widoczność wystawców z Polski przyniesie konkretne efekty w postaci większej liczby zawartych transakcji. Podstawą takiej opinii są prowadzone od pewnego czasu obserwacje pawilonów narodowych innych państw podczas głównych imprez targowych w UK – wskazują one, że ujednolicony branding przyciąga większą liczbę zainteresowanych w porównaniu do sytuacji gdy uczestnik targów decyduje się na stoisko opisane jedynie nazwą własną.
W przypadku UK Construction Week rozpatrujemy dwie opcje, które wydają się równie atrakcyjne i wzajemnie się nie wykluczają:
– Pawilon Polski – miejsce gdzie na połączonej przestrzeni znajdzie się większa ilość przedsiębiorców z różnych branż. Tego typu koncepcja znajduje częste zastosowanie podczas wszystkich imprez targowych i wydaje się być przyciągająca zarówno z uwagi na zajmowaną powierzchnię (w miarę dostępności) jak i architekturę. Ważne jest aby każda z firm-uczestników dysponowała w ramach pawilonu własną przestrzenią, na tyle dużą by czuć się w niej komfortowo. Przeszkodą w zastosowaniu tego rozwiązania może być sekcyjność targów – oznacza to że wspólny obszar powinien znajdować się na granicy 2 lub więcej sekcji, tak aby odpowiednio wypozycjonować wystawców reprezentujących różne sektory branży budowlanej.
– Polski Szlak – rozwiązanie to łączy ze sobą logiczną potrzebę umiejscowienia stoiska w odpowiedniej sekcji z główną ideą projektu. Nie tak spektakularne jak Polski Pawilon, zachowuje jednak podstawowe założenia koncepcji: oddzielne stoiska rozmieszczone w różnych punktach targów, występujące pod szyldem „Made in Poland”, zostaną zaprezentowane przez organizatora jako „Polish trail” i opisane jako całość w materiałach promocyjnych. Zaletą tej opcji jest znacznie większa elastyczność co do zajmowanej powierzchni oraz sposobu jej zabudowy. Istotne wydaje się również, że czas na podjęcie decyzji co do udziału w targach jest w tym przypadku dłuższy niż w przypadku udziału w Pawilonie.
Nie możemy co prawda zaoferować finansowania udziału polskich przedsiębiorstw we wspólnym przedsięwzięciu, jeżeli jednak zdecydujecie się Państwo na wzięcie udziału w naszej inicjatywie, możecie liczyć na znaczące zniżki przy wykupie stoiska oraz specjalne warunki marketingowe. W wyniku podjętych przez nas negocjacji podjęte zostały następujące ustalenia:
– W przypadku zagospodarowania powierzchni większej niż 100 m.kw. (przez wszystkich uczestników łącznie, na całym obszarze imprezy) firmy biorące udział w inicjatywie „Made in Poland” będą uprawnione do 20% zniżki za każdy metr kw. zajmowanej powierzchni: powierzchnia niezabudowana to 332 zamiast 415 GBP za m.kw., powierzchnia zabudowana to 372 zamiast 465 GBP za m.kw.
– Wizytówka wystawcy – portfolio, historia oraz artykuły medialne które mogą przybliżyć profil wystawcy zostaną zaprezentowane na stronie internetowej targów.
– Wsparcie marketingowe – we współpracy z agencją PR Liz Male, po przesłaniu przez wystawcę planu uczestnictwa w targach lub szczegółów promocji produktu, organizator umożliwia udział w akcjach promocyjnych wydarzenia.
– Organizacja spotkań B2B – po dostarczeniu organizatorowi targów listy potencjalnych partnerów (z grona uczestników targów lub spoza tego grona), zostaną podjęte starania o zorganizowanie indywidualnych spotkań z każdą z wymienionych firm. Pomimo braku gwarancji, szanse na doprowadzenie do spotkania są duże – w ubiegłym zastosowanie tej opcji doprowadziło do 70 000 indywidualnych kontaktów pomiędzy firmami.
– Opcja „Click to Meet” – możliwość samodzielnego zaaranżowania spotkania B2B z pozostałymi uczestnikami imprezy poprzez wysłanie indywidualnego poprzez stronę internetową targów.- Spersonalizowany link rejestracyjny – możliwość podglądu który z odwiedzających jest szczególnie zainteresowany profilem firmy i zgłosił swój udział w targach poprzez kliknięcie w indywidualny link umieszczony na wizytówce wystawcy.
– Zweryfikowane dane na temat rynku UK – wystawca otrzyma dostęp do danych odnośnie branży budowlanej w UK, dostarczonych przez jedną z największych wyspecjalizowanych agencji informacyjnych, Barbour ABI. Mogą one być dostosowane do indywidualnego zapotrzebowania pod kątem sektorów, lokalizacji, stanu zaawansowania projektów i ich typu.
– Pytania i odpowiedzi – możliwość indywidualnego podzielenia się na stronie internetowej organizatora szczegółami dotyczącymi prezentowanego produktu lub usługi oraz zaprezentowania swoich planów.
– Logo – po podpisaniu umowy. logo wystawcy zostanie umieszczone w specjalnym newsletterze pod nazwą Construction Buzz.
– Przewodnik targowy – profil firmy oraz dane kontaktowe zostaną umieszczone w tej publikacji.
Każdy z uczestników „polskiej obecności” będzie musiał stworzyć profil opisowy w języku angielskim i przekazać go organizatorowi w momencie podpisania umowy, w celu umieszczenia informacji w materiałach promocyjnych – drukowanych i online.
Załączamy 2-stronicową wizytówkę wydarzenia w języku polskim z opisem wydarzenia oraz listą opłat wynegocjowanych przez brytyjskie biuro PAIH. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani udziałem w naszej inicjatywie prosimy o jak najszybszy kontakt. Chcielibyśmy zamknąć listę uczestników do początku września.
Pytania oraz zgłoszenia prosimy kierować na następujące adresy email:
– joanna.kobalczyk@ paih.gov.pl
Dziękujemy i zapraszamy do wspólnego uczestnictwa.
powrót