Zaproszenie od przedstawicielstwa PAIH w Londynie:
Oddział Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Wielkiej Brytanii podjął inicjatywę skoordynowania polskiej obecności na jednych z największych targów skupiających firmy z branży wystroju wnętrz, upominków oraz artykułów codziennego użytku, które odbędą się w dniach 2-6 lutego 2020 r. na terenach wystawowych NEC w Birmingham:
Jesienna edycja wydarzenia (Autumnfair 1-4 września) przyciągnęła ponad 1300 wystawców z całego świata oraz 22 tys. odwiedzających, przede wszystkim potencjalnych klientów z branży. Z analiz wynika, że 84% z nich stanowiły osoby posiadające zdolność do podejmowania decyzji zakupowych.
Podczas targów Spring Fair po raz kolejny udostępniona będzie specjalna powierzchnia pod nazwą „Sourcing” (pozyskiwanie dostawców). Ma ona na celu zgromadzenie w jednym miejscu największych kupców z rynku detalicznego oraz producentów o potencjale pozwalającym na podjęcie regularnej współpracy z dużymi sieciami handlowymi. Na chwilę obecną (grudzień 2019) swój akces w charakterze „hosted buyers” zgłosiły 74 firmy z Wielkiej Brytanii i spoza niej – są wśród nich również największe w UK sieci detaliczne, m.in. Zalando, TK Maxx, Sainsbury’s, WHSmith, Next i John Lewis. Do udziału w tej części targów właśnie Państwa zapraszamy.
Proszę mieć na uwadze, że pomimo ograniczeń stawianych przez organizatora przy doborze wystawców (nie każda firma zgłaszająca swój udział może wziąć udział w sektorze „sourcing”), w wyniku przeprowadzonych przez nas negocjacji zaproponowane przez PAIH przedsiębiorstwa z Polski zostaną zaakceptowane a priori i będą miały zagwarantowane prawo do wykupu powierzchni na tym wyjątkowym obszarze. Co więcej, jeżeli zdecydujecie się Państwo na wzięcie udziału w naszej inicjatywie, możecie liczyć na znaczące zniżki przy wykupie stoiska.
Naszym celem jest zaprezentowanie jak największej ilości firm z Kraju pod wspólnym szyldem „Made in Poland”. Uważamy, że zwiększona widoczność wystawców z Polski przyniesie konkretne efekty w postaci większej liczby zawartych transakcji – podstawą takiej opinii są prowadzone od pewnego czasu obserwacje pawilonów narodowych innych państw podczas głównych imprez targowych w UK. Wskazują one, że ujednolicony branding przyciąga większą liczbę zainteresowanych w porównaniu do sytuacji gdy uczestnik targów decyduje się na stoisko opisane jedynie nazwą własną.
W przypadku Spring Fair skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu, które roboczo nazywamy „Polskim Szlakiem”. W odróżnieniu od Pawilonu Narodowego, polega ono na umieszczeniu stoisk poszczególnych wystawców w różnych punktach sektora, z zastosowaniem jednolitego brandingu. Lokalizacja uczestników tej inicjatywy zostanie zaprezentowana przez organizatora jako „Polish trail” i opisana jako całość w materiałach promocyjnych. Zaletą tej opcji jest znacznie większa elastyczność odnośnie zajmowanej powierzchni, sposobu jej zabudowy oraz lokalizacji w odniesieniu do podsektorów prezentujących poszczególne rodzaje produktów. Istotne wydaje się również, że czas na podjęcie decyzji co do udziału w targach jest w tym przypadku dłuższy niż w przypadku udziału w Pawilonie.
Nie możemy co prawda zaoferować finansowania udziału polskich przedsiębiorstw we wspólnym przedsięwzięciu, występujemy jednak w roli koordynatora projektu. Z uwagi na taką pozycję podjęliśmy z organizatorem targów konkretne negocjacje, czego skutkiem są następujące ustalenia:
– Wszystkie firmy biorące udział w inicjatywie „Made in Poland” będą uprawnione do zniżek za każdy metr kw. zajmowanej powierzchni. Jeżeli uda nam się wystąpić w ilości większej niż 6 uczestników będą one wynosić 403 GBP zamiast 550 GBP (26.72% zniżki) za zabudowane stoisko (Shell Scheme) lub 453 GBP zamiast 600 GBP (24.5% zniżki) za w pełni skonstruowane i wyposażone stoisko (Clad Scheme). Dla firm które zdecydują się na własną aranżację powierzchni i będą chciały skorzystać z najtańszej opcji („pusta przestrzeń” czyli Stand Only Scheme), przewidziana jest zniżka w wysokości 10% – 264.60 GBP zamiast 294 GBP.
– Polski Pawilon / Szlak będzie znajdował się w hali Sourcing, wśród innych najlepszych producentów z kluczowych regionów zaopatrzenia na świecie. Sektor ten jest dostępny wyłącznie dla firm wyselekcjonowanych przez organizatora pod kątem możliwości współpracy z dużymi sieciami (np. wielkość rocznej produkcji, asortyment, elastyczność cenowa).
– Każda z polskich firm otrzyma możliwość umówienia spotkań B2B z kupcami z wybranych przez siebie sieci handlowych. Ich aranżacja nastąpi za pomocą udostępnionego przez organizatora portalu Spring Fair Match. Wraz z mobilną aplikacją umożliwi on skorelowanie zapotrzebowania strony kupującej z oferowanymi przez Państwa produktami. Wszyscy zaproszeni przez organizatora kupujący będą zobowiązani do odbycia 7 spotkań dziennie ze zgłaszającymi się poprzez Spring Fair Match wystawcami.
– Wspomniany portal umożliwi również udział w programie „Speed Networking” – każdy z wystawców obecnych na obszarze Sourcing będzie mógł uczestniczyć w jednej sesji krótkich (ok. 15 min.) spotkań z ok. 12 odpowiadającymi za zakupy przedstawicielami wyselekcjonowanych sieci handlowych. Wszyscy zaproszeni przez organizatora kupujący będą zobowiązani do uczestnictwa w jednej serii spotkań podczas każdego dnia pobytu.
– Umawianie spotkań B2B oraz uczestnictwo w sesji Speed Networking będzie się odbywać przy pełnym wsparciu ze strony organizatora, który wyznaczy specjalnie przeszkolone osoby do pomocy zainteresowanym wystawcom.
Każdy z uczestników „polskiej obecności” będzie musiał stworzyć profil opisowy w języku angielskim i przekazać go organizatorowi w momencie podpisania umowy, w celu umieszczenia informacji w materiałach promocyjnych.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani udziałem w naszej inicjatywie proszę o jak najszybszy kontakt. Chcielibyśmy zamknąć listę uczestników do połowy stycznia 2020.
Pytania oraz zgłoszenia prosimy kierować na następujące adresy email:
Mamy nadzieję, że impreza wzbudzi zainteresowanie firm z Warmii i Mazur.
powrót