E-mail marketing polega na wysyłaniu e-maili promocyjnych lub edukacyjnych do klientów zapisanych na listę mailingową. Newslettery to bardzo wszechstronne kampanie marketingowe, ponieważ mogą obejmować kilka etapów lejka sprzedażowego (na potrzeby tego wpisu przyjęto 4-etapowy lejek sprzedażowy: świadomość – zainteresowanie – konwersja – lojalność). Wiadomości e-mail wpisują się w fazę budowania świadomości, kiedy potencjalni klienci poznają markę. Powitalny e-mail zachęca do głębszego zaangażowania i podjęcia konkretnych działań. Tu e-mail marketing wkracza w etap budowania zainteresowania. To doskonały sposób na zapoznanie odbiorców z ofertą firmy, oferowanymi produktami lub usługami. Do tego celu można skorzystać z kampanii edukacyjnych dotyczących produktów lub usług, lub kampanii promocyjnych informujących subskrybentów o nowych i istniejących produktach / usługach. Promocyjne wiadomości e-mail zwykle należą do segmentu rozważania zakupu (konwersji) i lojalności w lejku marketingowym, ponieważ zachęcają subskrybentów do podjęcia pewnego rodzaju działania. E-maile dotyczące budowania lojalności są wysyłane do obecnych klientów z zamiarem utrzymania ich jako klientów.
Jako dobry przykład dla zastosowania e-mail marketingu można przytoczyć styczniowy newsletter olsztyńskiej firmy Artneo. Warto zwrócić uwagę na sposób zaprezentowania oferty firmy, która jest klientocentryczna – skupiona na kliencie, pokazuje klientowi spektrum możliwości współpracy i odpowiada na jego konkretne potrzeby. Wiadomości e-mail to także odpowiednie miejsce na zaprezentowanie case study, firmowej działalności CSR czy referencji otrzymanych od klientów.
Agnieszka Jasińska,
Konsultant EEN
powrót